Aquest projecte tracta de la comparació de diferents topologies de convertidorsDC/DC sèrie i multinivell per aplicar-los al frenat regeneratiu de vehicles elèctricso híbrids (VEH). L’emmagatzematge d’aquesta energia recuperada es realitza a diferentsbancs de supercondensadors.S’escull la millor topologia per a l’aplicació i es realitzen els càlculs i simulacionsnecessàries per caracteritzar el seu comportament i dissenyar el control del sistema.Amb el model de supercondensadors es realitza un estudi tèrmic per comprovar quecompleixen les sol·licitacions de potència requerides sense sobreescalfar-se.Tot seguit, es dissenya el convertidor físicament en diverses plaques de circuit imprèsmitjançant CAD elèctric. Es construeix i es programa la lògica del control en unDSP per fer-lo funcionar i verificar els resultats. El convertidor dissenyat serveixtambé de plataforma per altres projectes.Per últim, es treuen les conclusions adients.
Author Miquel Massot Campos
In Universitat Politècnica de Catalunya, 2011.